Στόχοι του Υπ. Παιδείας για την εκπαίδευση των ομογενών

Στόχοι του Υπ. Παιδείας για την εκπαίδευση των ομογενών

photo_voulΑναβάθμιση και αποτέλεσμα στο περιεχόμενο των σπουδών. Σοβαρή αξιολόγηση διαχείρισης των κονδυλίων σε ετήσια βάση. Νέο σχεδιασμό στο καθεστώς των αποσπάσεων εκπαιδευτικών. Σταδιακή μετεξέλιξη των αμιγών ελληνικών σχολείων σε δίγλωσσα. Εμβάθυνση και εμπλουτισμός των ελληνικών Εδρών στα ξένα πανεπιστήμια.
Στους προαναφερόμενους πυλώνες θα κινηθεί το Υπουργείο Παιδείας στα θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των ομογενών, όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων Εύη Χριστοφιλοπούλου στην ενημέρωση που έκανε σήμερα κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής.
“Είμαστε εν μέσω μιας μεγάλης αλλαγής στο Υπουργείο Παιδείας, το μεγάλο εγχείρημα αφορά και την ελληνική Παιδεία στο εξωτερικό”, είπε η υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι η υπάρχουσα κατάσταση δεν δημιουργεί αισιοδοξία.
Κατασπατάληση των κονδυλίων, αποσπάσεις χωρίς κριτήρια με βάση τις αριθμητικές ανάγκες των μαθητών ή ακόμη και αποσπάσεις-φάντασμα για άτομα που δεν έχουν στην πραγματικότητα μετακινηθεί από την Ελλάδα, εκπαιδευτικά προγράμματα που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες Παιδείας του 21ου αιώνα, αμιγώς ελληνικά σχολεία που δεν αποτελούν λαμπρό παράδειγμα μάθησης, είναι, όπως είπε η ίδια, ζητήματα που χρήζουν αντιμετώπισης, τομών και μεταρρυθμίσεων.

Σοβαρό θέμα, όπως εξήγησε η κα Χριστοφιλοπούλου, εγείρεται από τη χρηματοδότηση των ελληνικών Εδρών του εξωτερικού, καθώς δεν βρέθηκαν μέχρι στιγμής τα στοιχεία της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Εξωτερικού της Ειδικής Γραμματείας Παιδείας Ομογενειακής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για το πώς, πού και με ποια κριτήρια δαπανήθηκαν 450.000 ευρώ σε επιχορηγήσεις για το έτος 2008, τελευταίο έτος λειτουργίας της Επιτροπής.

Σχετικά με το θέμα των αποσπάσεων η ίδια επισήμανε ότι για ένα δυναμικό 58.242 μαθητών οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ανέρχονται σήμερα σε 2.400, ενώ το 2004 ήταν μόνο 1.700, μία αύξηση τόσο μεγάλη η οποία δεν συνδέθηκε με αναδιοργάνωση και βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αντίθετα, υφίσταται το φαινόμενο του υπεράριθμου εκπαιδευτικού προσωπικού σε ορισμένες χώρες και της έλλειψής του σε άλλες, λιγότερο αρεστές.
Στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου είναι η προώθηση, όπου είναι δυνατόν, ένταξης της ελληνικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των άλλων χωρών και από το δημοτικό, καθώς επίσης και η αναβάθμιση των πτυχίων της ελληνόγνωσης εκπαίδευσης στη Γερμανία, ενώ σχετικά με το θέμα της πιστοποίησης της ελληνικής γλώσσας για διδαχή, η υφυπουργός ενημέρωσε ότι ήδη βρίσκεται σε επεξεργασία.
Στα πολλά και ποικίλα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης της Ομογένειας, όπως το θέμα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, την αποτυχία των αμιγών σχολείων, τα προβλήματα εκπαιδευτικού υλικού, την έλλειψη οργανωμένου σχεδίου για τη διάσωση των ελληνικών Εδρών στο εξωτερικό, την κακοδιαχείριση και σπατάλη των κονδυλίων και, τέλος, την ανάγκη αξιολόγησης του έργου της Παιδείας και των εκπαιδευτικών, αναφέρθηκαν τα μέλη της Επιτροπής. Επίσης, τονίστηκε η ανάγκη καλύτερου συντονισμού και συνεργασίας των αρμοδίων φορέων.
Την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των στόχων της ελληνικής παιδείας στο εξωτερικό και την εξασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση, επισήμανε ο αντιπρόεδρος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) και συντονιστής Περιφέρειας ΣΑΕ Ευρώπης Γιώργος Αμαραντίδης, καταθέτοντας σχετικές προτάσεις.
Την ανάγκη αναβάθμισης της Παιδείας των Ομογενών στις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της πρώην ΕΣΣΔ, επισήμανε η γραμματέας του ΣΑΕ κα Όλγα Σαραντοπούλου.
Η κα Χριστοφιλοπούλου στη δευτερολογία της είπε ότι ήδη ξεκίνησε ένας ευρύτερος, συνολικός σχεδιασμός για μία πρώτη, συστηματική αποτύπωση με πλήρη στοιχεία για τα άμεσα κενά και τις προτεραιότητες, ενώ ταυτόχρονα έχει αποσταλεί έγγραφο της υπουργού Παιδείας κας Διαμαντοπούλου με το οποίο ζητώνται από τους Επιθεωρητές Εκπαίδευσης πλήρη στοιχεία για όλα τα θέματα.
Ψηφιακό σχολείο και μικτή μέθοδος μάθησης, καθώς επίσης και αξιοποίηση του ομογενειακού δυναμικού με μικρές αμοιβές ή εθελοντική προσφορά, είναι ένα ακόμη θέμα που θα δρομολογηθεί.
Η στροφή είναι σαφής, κατέληξε η υφυπουργός.

Συνάντηση της Γραμματέας του ΣΑΕ με την υφ. Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου
Τα θέματα Παιδείας των Ομογενών βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε χθες η Γραμματέας του ΣΑΕ Δρ. Όλγα Σαραντοπούλου με την υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, αρμόδια για θέματα παιδείας ομογενών.
Η υφυπουργός Παιδείας, επεσήμανε ότι ο Ελληνισμός της Διασποράς αποτελεί ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Ελλάδα που πρέπει να αξιοποιηθεί θετικά για την προώθηση και προβολή του Ελληνικού Πολιτισμού και της Γλώσσας μας.
Η κα. Χριστοφιλοπούλου διαβεβαίωσε την Γραμματέα ΣΑΕ για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μια υγιή και ριζική αναθεώρηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού μοντέλου και στα σχολεία της Ομογένειας. Και τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι η αναβάθμιση της Παιδείας για την ομογένεια.
Στο αίτημα της Δρ. Σαραντοπούλου να στηριχθούν οι Έδρες Ελληνικών Σπουδών, πολλές από τις οποίες κινδυνεύουν με αναστολή της λειτουργίας τους, η υφυπουργός επεσήμανε ότι η κυβέρνηση, έχει ήδη ξεκινήσει την διαδικασία αξιολόγησης των πραγματικών αναγκών που υπάρχουν ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.

Από την πλευρά της, η Δρ. Σαραντοπούλου επεσήμανε ότι κομβικό σημείο για την διατήρηση της Ομογένειας είναι η διατήρηση της εθνικής ταυτότητας, διαδικασία που συνεπάγεται την σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας.

Η Γραμματέας του ΣΑΕ διευκρίνισε ότι είναι αναγκαία η άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως είναι η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και της Λατινικής Αμερικής, ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια του Ελληνισμού στην νέα γενιά των Ελλήνων.
Ακόμη, αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υπαρχουσών σχολικών μονάδων ώστε να γίνουν τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού ανταγωνιστικά των ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Και έκανε αναφορά και σε ζητήματα επιμόρφωσης των αποσπασμένων αλλά και ομογενών εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο εξωτερικό, στην επάνδρωση των σχολείων με κατάλληλα εκπαιδευτικά εγχειρίδια που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κάθε χώρας.
«Πρέπει να αγκαλιάσουμε τους ομογενείς δεύτερης και τρίτης γενιάς, ώστε να τους κρατήσουμε κοντά στις ρίζες τους. Θα πρέπει να στρέψουμε το βλέμμα μας και σε χώρες που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα προβλήματα στο ζήτημα της διατήρησης της ελληνικής μας ταυτότητας και συνείδησης», είπε η Δρ. Σαραντοπούλου.
«Κατανοούμε την δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα και είμαστε στο πλευρό της. Η Ομογένεια δύναται να βοηθήσει στην αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης όταν υπάρχει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στο Κράτος» επεσήμανε.
Παρέδωσε δε στην υφυπουργό, επιστολές με τα αιτήματα στον τομέα της εκπαίδευσης εκ μέρους των συντονιστών περιφερειών Λατινικής Αμερικής , χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και ΗΠΑ του ΣΑΕ.
Η υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Εκπαίδευσης και Θρησκευμάτων διευκρίνισε ότι προσβλέπει σε μια εποικοδομητική συνεργασία με τον Απόδημο Ελληνισμό με στόχο την πρόοδο του Ελληνισμού της Διασποράς.
(Πηγή: ana-mpa)

NO COMMENTS

Leave a Reply