Η ελληνική μπύρα, πρωταθλήτρια του καλοκαιριού!

Η ελληνική μπύρα, πρωταθλήτρια του καλοκαιριού!

beer

Παρόλο που η κατανάλωση δεν έχει επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, το φετινό καλοκαίρι η ελληνική μπύρα ήταν ο αδιαφιλονίκητος πρωταθλητής.

Σημαντικές αυξήσεις σημείωσαν οι πωλήσεις της ελληνικής μπύρας, τόσο λόγω της κατανάλωσης των τουριστών, αλλά και της προτίμησης των Ελλήνων.

Σύμφωνα με το Έθνος, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι στο σύνολο του 2014, η αγορά μπύρας θα αυξηθεί από 2% έως 5%, καθώς μετά τα απογοητευτικά μηνύματα που έφθασαν στις αρχές του καλοκαιριού λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών οι πωλήσεις της ανέκαμψαν εντυπωσιακά.

Η κυκλοφορία νέων ειδών μπύρας, η δραστηριοποίηση περισσότερων μικροζυθοποιείων, αλλά και η διαφημιστική προβολή είναι παράγοντες που συνέβαλαν στη διατήρηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος για την κατηγορία.

Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όπως η Heineken (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) και η Carlsberg (Μύθος Ζυθοποιία), νέα μικροζυθοποιεία κάνουν την εμφάνισή τους, καθώς βλέπουν πως υπάρχει ανάγκη για νέες προτάσεις που στηρίζονται στην καινοτομία και στην ποιότητα.

Συγκεκριμένα, η πιο πρόσφατη είσοδος είναι αυτή της, Siris MicroBrewery από τις Σέρρες, η οποία λάνσαρε την «Voreia» σε δυο διαφορετικά είδη: την Pilsner και την India Pale Ale. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μαρμαρέλλης, δήλωσε: «Με όπλο το μεράκι και την αγάπη για τον πλούσιο κόσμο της μπύρας δημιουργήσαμε ένα υπερσύγχρονο μικροζυθοποιείο στις Σέρρες και τον περασμένο Φεβρουάριο ξεκινήσαμε την παραγωγή και διανομή της Voreia σε δύο είδη».

Η φιλοσοφία της Siris, σύμφωνα με τον κ. Μαρμαρέλλη εστιάζει στην παραγωγή φρέσκιας απαστερίωτης μπύρας υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών με χρήση αποκλειστικά αγνών υλικών, ενώ άξονάς της είναι η μικρή παραγωγή και όχι η μαζικότητα.

Παράλληλα, περίπου 15 ακόμα μικροζυθοποιίες δραστηριοποιούνται σε τοπικές και περιφερειακές αγορές (Ρόδος, Κέρκυρα, Άργος, Σαντορίνη, Εύβοια, Κρήτη). Οι περισσότερες από αυτές της μονάδες διακινούν περιορισμένες ποσότητες (ακόμα και κάτω από 1.000 εκατόλιτρα το έτος), λόγω της χαμηλής δυναμικότητας παραγωγής και της μικρής ακόμα περιόδου λειτουργίας τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Infobank Hellastat, το 2013 σχεδόν όλες οι εταιρείες αύξησαν σημαντικά τους όγκους παραγωγής τους, με τη συνολική ποσότητα να προσεγγίζει τα 75.000 εκατόλιτρα, από 68.400 εκατόλιτρα το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η ποσότητα αυτή καταλαμβάνει περίπου μόλις το 2% της συνολικής ποσότητας μπύρας που διακινήθηκε στη χώρα.

Βέβαια, οι μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεκμετάλλευτη τη δυναμική της μικροζυθοποιίας στη χώρα μας και πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανακοίνωσε ήδη τη μετατροπή του εργοστασίου εμφιάλωσης μπύρας στην Αθήνα σε μικροζυθοποιείο, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται στην ελληνική αγορά.

Την ίδια ώρα, με πιο εξειδικευμένες μπίρες εμπλουτίζουν το χαρτοφυλάκιό τους και οι άλλες μεγάλες ζυθοποιίες, προκειμένου να δώσουν περισσότερες εναλλακτικές στον καταναλωτή, ενώ κάποιες δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για εξαγορές ανταγωνιστών. Μια από αυτές είναι η Μύθος, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο το προηγούμενο διάστημα εξαιτίας του ενδιαφέροντός της για την εξαγορά της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (παράγει την μπύρα Fix Hellas), η οποία μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν έχει τελεσφορήσει. Η διοίκηση της «Μύθος» ξεκαθαρίζει πως προτεραιότητά της είναι η ανάπτυξη του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου και η διεύρυνση του μεριδίου της, πέραν του 18% που είναι σήμερα.

NO COMMENTS

Leave a Reply